PROCES NALEŻYTEJ STARANNOŚCI
SULIQ sp. z o.o. realizuje proces należytej staranności w oparciu o najważniejsze wartości i zasady Spółki, mając na względzie dbałość nie tylko o swój interes ekonomiczny, ale również o to, by podjęte działania przynosiły szeroko pojęte korzyści wszystkim uczestnikom transakcji oraz środowisku naturalnemu.
SULIQ sp. z o.o. koncentruje się na dwóch profilach działalności : dystrybucja wyrobów stalowych oraz dostawy materiałów do tworzenia powłok ochronnych w przemyśle. W obszarze globalnego łańcucha dostaw minerałów 3TG (Tin, Tantalum, Tungsten, Gold) Spółka występuje w roli unijnego
importera drutu z cyny i odpowiedzialnego uczestnika krajowego rynku inżynierii warstwy powierzchni.
Mając świadomość, iż należyta staranność w łańcuchu dostaw to ciągły proces monitorowania i administrowania zakupami oraz sprzedażą z myślą o tym, by nie przyczyniać się do finansowania konfliktów i naruszania praw człowieka, uwzględniając ryzyko znaczących negatywnych skutków, które mogą być związane z wydobyciem minerałów, handlem nimi, ich przetwórstwem i wywozem z obszarów dotkniętych konfliktami i obszarów wysokiego ryzyka.
Spółka zobowiązuje się do przyjęcia i rozpowszechnienia procedury w zakresie odpowiedzialnego globalnego łańcucha dostaw minerałów 3TG (Tin, Tantalum, Tungsten, Gold) z obszarów dotkniętych konfliktami i obszarów wysokiego ryzyka „Conflict Minerals Regulation”.
Proces należytej staranności w Spółce prowadzony jest w zgodzie z modelem wskazywanym w Wytycznych OCED dotyczących należytej staranności w odpowiedzialnym prowadzeniu działalności biznesowej [OECD Due Diligence Guidance for Responsible Business Conduct (2018)] oraz z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/821.
Model ten przewiduje zaadresowanie regularnym i kompleksowym procesem nasypujących zagadnień:
• Wbudowanie należytej staranności w polityki i systemy zarządzania spółki,
• Identyfikacja i ocena negatywnego wpływu oraz ryzyk związanych z działalnością Spółki,
• Eliminowanie, zapobieganie lub łagodzenie zidentyfikowanych negatywnych wpływów,
• Monitorowanie skuteczności podjętych działań,
• Komunikowanie o należytej staranności,
• Naprawienie szkód lub współpraca w ich naprawianiu.
Kluczowe elementy procesu:
– program zapewnienia zgodności COMPLIANCE PROGRAMME
[Program buduje procedury i działania kontrolne w tym system kontroli wewnętrznej tak by wspierać odpowiednie, zgodne z prawem zachowania w firmie]
– polityka należytej staranności w łańcuchu dostaw materiałów zawierających minerały 3TG
[Polityka pozwala skuteczniej unikać negatywnych skutków oraz podejmować stosowne działania w przypadku wystąpienia negatywnych skutków w wyniku prowadzonej działalności w ich łańcuchach dostaw]
– procedura zgłaszania nieprawidłowości
[Procedura reguluje proces przyjmowania i rozpatrywania zgłoszeń nieprawidłowości oraz sposoby zarządzania odpowiednim dochodzeniem]
– instrukcja kwalifikowania dostawców
[Szczegółowe określenie warunków stawianych dostawcom materiałów w celu zapewnienia oczekiwanej przez klienta jakości, terminowości i poziomu cenowego]
Zarząd Spółki czynni starania by polityka należytej staranności była znana jej komercyjnym i finansowym partnerom, wszelkim współpracownikom i dostawcom. Będziemy wdzięczni za zgłaszanie przypadków naruszeń przepisów, wytycznych, zasad, które zawiera polityka należytej staranności, w szczególności w łańcuchu dostaw materiałów zawierających minerały 3TG oraz dzielenia się wszelkimi uwagami w tym zakresie.
Zgłoszenia można przekazywać m.in. wypełniając „Formularz zgłoszenia nieprawidłowości” udostępniony na stronie suliq.pl i przesyłać poprzez:
▪ e-mail, na następujący adres: biuro@suliq.pl
▪ pocztę tradycyjną, na następujący adres: SULIQ sp. z o.o. 43-600 Jaworzno, ul. Drzymały 19
Pomimo że w Spółka przyjmuje zgłoszenia anonimowe, Zarząd sugeruje, aby Zgłaszający wybierali zgłoszenia nie anonimowe, aby zapewnić szybsze i skuteczne dochodzenie.
Kolejne etapy wstępnej weryfikacji i dochodzenia są łatwiejsze, jeżeli Zgłoszenia zawierają dokładną i szczegółową treść, jak np.:
▪ opis zgłaszanych faktów, ze wskazaniem znanych okoliczności (sposób przebiegu, czas i
miejsce);
▪ tożsamość Zgłaszanego lub Zgłaszanych, o ile jest znana;
▪ wskazanie wszelkich innych osób, które mogą przedstawić relację dotyczącą zgłaszanych
faktów;
▪ wszelkie dokumenty – również w formie fizycznej – stanowiące dowody na poparcie zgłoszenia,
dodatkowo również tożsamość Zgłaszającego (np. dane osobowe i kontaktowe), jeżeli nie
wybrano drogi anonimowej.
Spółka zapewnia, że wszelkie zgłoszenia będzie analizować a archiwizować, klasyfikując je jako „Uzasadnione” albo „Nieuzasadnione” oraz zaznaczając, czy „Podjęto działania”, czy „Nie podjęto działań”.
Prosimy o kontakt, również w przypadku gdy są Państwo zainteresowani szczegółowymi procedurami Polityki należytej staranności, przyjętymi w naszej Spółce.